vrijdag 16 november 2012

De geneugten van chemo

Intussen is het overgeven weer begonnen. Na vandaag heb ik toch een aantal lessen geleerd:

1: vertrouw op je intuïtie en niet op het kind dat zegt dat het niet moet overgeven. Een kind van 3 voelt overgeven niet aankomen.

2: In een poging het kind naar emmer of toilet te brengen, het kind niet verplaatsen als je denkt dat het overgeven gestopt is. Het resulteert alleen maar in meer overgeefsel op meer plaatsen en personen.

3: zorg dat je steeds een emmer bij de hand hebt

4: breng al je kinderen naar hogergelegen en overgeefvrije plaatsen tijdens het proper maken van je huis

5: adem niet door je neus

6: beveilig je eten (dat je hebt laten staan om alles proper te maken) voor de kat

Serieus nu. Eigenlijk had ik gehoopt dat het gewoon bij misselijkheid zou blijven en dat we het wel onder controle konden houden door de medicatie. Ik vrees dat ik me in het vervolg wat beter zal moeten voorbereiden en dat het blijkbaar elke keer dat hij de drie soorten krijgt, wel met overgeven gepaard zal gaan.
Toen ik met Jenne in het toilet stond, hoorde ik Mona weer zingen. Haar manier om er mee om te gaan en om Jenne niet te moeten horen overgeven.
Ik heb Jenne toch nog wat kunnen troosten en uiteindelijk hebben we met ons drietjes gezellig in de zetel liggen knuffelen.

5 opmerkingen:

  1. goh... hopelijk had je alle ongeluk in 1 keer en staat er nu een spetterend weekend te wachten dat je weer een hoop energie geeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig heb je je gevoel voor humor er niet bij verloren ! Fijn want nu volgen even de volledige chemoloze week. Geniet ervan.
    Dikke knuffels,
    tte J

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ai man man man toch. Mona moet het op zo'n momenten ook niet makkelijk hebben. het is zo'n flinke meid. Geef haar en Jenne maar een dikke duim van me

    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet van de chemo vrije week/dagen, je zal alvast de 6 tips niet nodig hebben in de komende weken, (maar goed ook) Maar je bent alvast goed voorbereid voor een volgende keer :-).

    Als jullie graag eens bootjes komen varen in Gent en het Gravensteen (incl Ridders) willen komen bezoeken. Laat het dan maar weten, dan zorgen wij voor de pannenkoeken :-). x

    BeantwoordenVerwijderen