dinsdag 6 november 2012

Boos

Jenne is boos. Hij zegt dat de kindjes lachen met zijn kaal hoofd. Als ik wat doorvraag, blijken het eerder opmerkingen te zijn over het feit dat hij (bijna) geen haar heeft. Heel normaal dus voor 3-jarigen. Het valt hen natuurlijk ook op dat hij, zoals zij het zeggen, wel héél kort haar heeft. "Ik wil niet kaal zijn", zei hij vandaag. Het is de eerste keer dat hij het zo fel zegt zonder dat ernaar gevraagd werd. Ook begrijpelijk natuurlijk. Hij wil gewoon één van de andere kinderen zijn en niet te veel uit de toon vallen. Vorige week zei hij nog dat hij net als Jules (de klaspop)maar een paar haartjes heeft. Als ik hem nu zeg dat hij dat dan maar tegen de kindjes moet zeggen, wil hij niet. Hij is nu dus gewoon even boos op alles en iedereen. En gelijk heeft hij!

Morgen is de controle. We zijn allemaal heel benieuwd. Het litteken ziet er alvast heel goed uit.


Deze foto zet ik hier vooral voor ouders in dezelfde situatie die op zoek zijn naar informatie. A en ik hebben veel gehad aan andere blogs om zo te weten wat we konden verwachten.

4 opmerkingen:

  1. Wat moeilijk voor jullie, helden LIJKEN zo véél aan te kunnen! Wij als buitenstaanders vergeten vaak wat er omgaat in het hoofd en hart van de superheld, tot zijn boosheid het tegendeel bewijst. Troosten op zo'n moment moet een haast onmogelijke taak lijken. Als zelfs Jules hem niet kan helpen, laat staan gewoon je ouders :)!!
    We duimen voor morgen en hopen dat de kinderen op school hem supercool gaan vinden met zijn superkorte haren. Enkel superhelden mogen zulk superkapsel dragen!
    Het litteken ziet er inderdaad erg gaaf uit. We wensen jullie veel goede moed voor het vervolg van zijn superverhaal.
    Dikke knuffels van R en MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er werkelijk fantastisch uit ! Een mooie rits met een beetje schwung er in. Laat ze maar lachen met het bolletje, Jenne krijgt toch lekker mooie nieuwe haartjes !
    Dikke kus, tte J

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh ik weet niet of ze hem echt uitlachen. Hij noemt het zo. Volgens mij zeggen de kindjes gewoon wat ze zien en stellen er vragen over. Maar Jenne wil dat blijkbaar niet. Ik denk dat zijn frustraties en emoties gewoon loskomen nu. Vanmorgen zei hij iets over zijn "stout litteken". Dat heeft hij ook nog nooit gezegd. Er komt dus vanalles los denk ik.
    Bedankt voor jullie positieve reacties. Altijd leuk, lieve tantes!
    groetjes,
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het liteken ga op termijn nog meer vervagen zodat je dat zo duidelijk niet meer ziet. Moet zeggen dat het mooi gedaan is en mooi geneest. Als hij later een grote heer wordt krijgt hij borst/buikhaar en zie je daar niets van. Dat hangt af van de erfelijke genen van de papa. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen